Autor Wiadomość
Gosia-k :)
PostWysłany: Nie 23:11, 06 Lip 2008    Temat postu: ocenki :)

Nr indeksu |Treningi badawcze
209839 5
208789 4,5
209812 5
209782 4
209744 4,5
209801 4,5
209763 4,5
209746 4,5
209794 4
210189 5
201727 4,5
210188 4
209758 5
209764 4,5
209765 5
209768 4
209747 4,5
209793 5
209847 4,5
209792 4
209756 4
209795 4,5
209757 4,5
209811 4,5
203245 5
209804 4
209800 5
209749 3,5
209753 5
209791 5
184029 4
209785 4
209821 4
209835 4,5
198434 4,5
oberek
PostWysłany: Sob 11:36, 19 Kwi 2008    Temat postu:

na Gmailu macie już instrukcję i kwestionariusz
oberek
PostWysłany: Czw 23:52, 17 Kwi 2008    Temat postu:

jutro na mejla grupowego <przypominam:socjosprawy@gmail.com; hasło:giddens88> wyślę propozycję ankiety.o
Ana
PostWysłany: Sob 23:08, 01 Mar 2008    Temat postu:

koffana jestes :*
Kinga
PostWysłany: Pią 15:09, 29 Lut 2008    Temat postu:

jest jeszcze jedna kartka, ale tam jest tabelka więc nie mogę jej tak po prostu skopiować. umówmy się że jeśli ktoś chce mieć jak najszybciej te kartki to ja będę ziś o 20.00 na swojej poczcie mój mail:
kinga.88@interia.pl
Piszcie, sprawdzam poczte min. 2 razy dziennie;) wiec nie bedzie problemów z przysłaniem Wam tej trzeciej kartki z treningów badz dwóch innych które w Wordzie wyglądają o wiele lepiej Smile) Napiszcie tylko w mailu co chcecie zebym wam przyslala na pocztę
pozdrawiam Smile
Kinga
PostWysłany: Pią 15:04, 29 Lut 2008    Temat postu:

Przed rozpoczęciem badań:
1. uświadomienie wpływu elementów pozanaukowych
2. realne możliwości przeprowadzenia badań: czas, finanse, dostępność próby

Projekt badawczy
1. ustalenie problemu i ukazanie jego specyfiki
2. sformułowanie hipotez
3. określenie danych potrzebnych do zweryfikowania hipotezy
4. określić próbę badawczą
5. określenie metod technik i narzędzi badawczych oraz zasad weryfikacji zebranego materiału
6. ustalenie czasu badań i jego etapów
7. sporządzenie kosztorysu badań

Problem badawczy
Konkretyzacja problemu: konceptualizacja problemu;
Ustrukturyzowanie problematyki badawczej.

Typy problemów:
• Teoretyczne i praktyczne
• Ogólne i szczegółowe
• Podstawowe i cząstkowe


Typy hipotez:
Podstawowe (Problemy), częściowe (fragmentaryczne zagadnienia)
Zasięg: ogólne i szczegółowe
Heurystyczne (odkrywcze) robocze
Stopień prawdopodobieństwa: wysoko, średnio i mało prawdopodobne
Kinga
PostWysłany: Pią 15:02, 29 Lut 2008    Temat postu: Treningi badawcze

FORMUŁOWANIE PROBLEMÓW BADAWCZYCH

Jakie, na ile ogólne relacje, między jakimi właściwościami, jakich przedmiotów, zdarzeń procesów, którym te przedmioty podlegają chcemy wykryć w badaniach, opisać, wyjaśnić.
CHARAKTER PYTANIA WYZNACZA RODZAJ TWIERDZENIA, KTÓRE MA BYĆ ODPOWIEDZIĄ NA PYTANIE

Co badamy? Przedmioty własności przedmiotów, zmiany przedmiotów
1.Przedmioty;
1. ludzie, kategorie ludzi (dane przez życie, typologie wg. Własności orzekanych wybieranych przez socjologa np. kobiety, przestępcy etc)
2. zbiorowości ludzi: grupy, zbiorowości terytorialne, instytucje, społeczeństwa
Jaki poziom analizy przedmiotu (jednostki czy zbiorowości) badamy? Istotna jest tu Świadomość jaki poziom analizy się bada- a więc czego będą dotyczyły twierdzenia sformułowane w wyniku badania, można łączyć wiele poziomów
3. statyczne czy dynamiczne ujęcie?
synchroniczne (czasowo-przekrojowe),
diachroniczne (zmiany zjawisk)
zdarzenie czy proces (ciąg zdarzeń)
4. pytania opisowe: własności przedmiotów i zmian –pytania o przekrojowe lub dynamiczne własności przedmiotów
5. pytania o relacje: relacje zależności między własnościami badanych przedmiotów
CHARAKTER PYTANIA WYZNACZA RODZAJ TWIERDZENIA, KTÓRE MA BYĆ ODPOWIEDZIĄ NA PYTANIE [42]
cel badań określa zbiorowość; najpierw trzeba sobie uświadomić jak ogólne twierdzenie sformułujemy na podstawie wyników badania
zakres zjawisk objętych badaniem
a. jednostkowy przedmiot, ograniczona kasa zjawisk – cała populacja
b. historycznie skończona tj. czasowo-przestrzennie ograniczona klasa przedmiotów, zjawisk, zależności – próba z populacji
c. nieskończona liczba przypadków – uniwersalne prawa nauki

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group